Enguany el Festival de Música del País de Campllong arriba a la seva dinovena edició amb un cartell de luxe compost per Obeses, Marina Rossell, Balkan Paradise Orquestra, entre altres.

La presentació del festival Musicant 2022 es celebrarà el pròxim 6 de juliol als Jardins de l’Església de Campllong i serà a càrrec de la Black Music Ensemble que interpretaran un repertori de funk i soul enèrgic. Es tracta d’una selecció de músics dels diferents projectes formatius que formen part de la família Black Music Big Band. A més, per a aquesta ocasió, es comptarà amb la participació de convidats especials vinculats al festival Musicant de Campllong, per poder gaudir d’una vetllada única i irrepetible.

El concert serà gratuït i es podran reservar les entrades a partir del dia 1 de juliol.

Obrirà el festival el dia 30 d’agost l’Orquestra de Cambra de Terrassa 48 i Marta Valero, seguiran Sabor de Gràcia: Rumba catalana el dia 31, Balkan Paradise Orquestra l’1 de setembre, Obeses + Cor d’obeses el dia 2 i, finalment, Marina Rossell el dia 3 de setembre, tancarà el Musicant 2022.

L’Ajuntament de Campllong s’esforça any rere any per convertir el Musicant en un referent en els festivals de petit format de Catalunya. Tal com apunta l’alcalde de Campllong, Lluís Freixas: “Aquest any per fi podrem celebrar un festival lliure de restriccions, gaudir amb amics i familiars de la música catalana i seguir donant suport a la cultura”.

Les entrades dels concerts, que es posaran a la venda l’1 de juliol, tenen un preu de 12€ si s’adquireix l’entrada anticipada i de 15€ si es compra a taquilla. També s’ofereix un pack especial per poder anar a veure els 5 concerts per 50€.

Concerts

Dimarts, 30 d’agost: Musicàtnia, a Caterina Albert a càrrec de l’Orquestra de Cambra Terrassa 48 i la soprano Marta Velero. Els lligams de Caterina Albert (Víctor Català) amb compositors modernistes i noucentistes catalans com Garreta, Bou o Burgunyó. Artistes que van musicar texts de l’escriptora empordanesa i d’altres autors actuals com Albert Guinovart que es deixen captivar pel seu món. Un repàs musical a una època esplendorosa de la cultura catalana presentat en format d’actriu recitant, soprano i orquestra de corda. Amb la direcció de Quim Termens i recitat per Rosa Cadafalch

Dimecres, 31 d’agost: Sabor de Gràcia, rumba catalana. Sabor de Gràcia neix el 1994 de la mà d’un gitano del barri barcelonès de Gràcia, Antonio Carbonell “Sicus”. Amb 25 anys de trajectòria artística i experiència en els escenaris són els hereus de la Rumba Catalana de Peret. Durant la seva carrera musical, han realitzat gires de concerts per Amèrica i Europa. Col·laborant amb artistes de primer nivell com Gipsy Kings, Estrella Morente, Gilberto Santa Rosa… La seva música viatja entre la salsa, la rumba i la música d’arrel llatina i omple d’alegria i ritme totes les festes.

Dijous, 1 de setembre: Balkan Paradise Orquestra BP Tour. Les integrants de Balkan Paradise Orchestra presenten el seu nou espectacle basat en la fórmula BPΩ com a essència de la banda. Una essència en estat pur basada en el magnetisme B, que fa que el públic quedi impactat i no pugui parar de ballar; en la potència P de les seves coreografies i del so dels seus instruments; i també en la resistència Ω física que tenen elles per donar-ho tot i transmetre la seva música.

Divendres, 2 de setembre: Obeses + Cor d’Obeses Amb l’Ai al cor. La veu com a pilar fonamental de la música d’Obeses. El seu cor mixt de 12 veus aporta una capa més d’èpica i transcendència al repertori de la banda, sempre ben elaborat, en la que és la presentació en viu del seu sisè disc que dona nom al seu espectacle. Una oportunitat excel·lent per tots aquells melòmans que gaudeixen del diàleg profitós entre la música moderna i l’herència de la música clàssica.

Dissabte, 3 de setembre: 300 crits Marina Rossell. Amb aquest nou disc, la Marina Rossell assenyala amb cançons els crits nascuts de totes les emocions humanes: crits de goig, de desesperança, crits interminables que a vegades travessen la natura. Des de la França de la resistència, amb temes com “Sota el cel de París”, fins als nostres dies amb peces recents com “Morir d’un llamp “o “Guardo el dubte”. Cançons que neixen de la necessitat de sobreviure en temps maleïts.