Obeses, Marina Rossell, Balkan Paradise Orquestra, Sabor de Gràcia i l’Orquestra de Cambra Terrassa 48 Albert actuaran en el 19è Festival de Música del País

Del 30 d’agost al 3 de setembre

Campllong es prepara per a la dinovena edició del Festival de Música del País que tindrà lloc del 30 d’agost al 3 de setembre. Com cada any, els artistes programats abracen des de la música clàssica a la contemporània.

Els encarregats d’obrir el festival el pròxim 30 d’agost seran l’Orquestra de Cambra de Terrassa 48 i la soprano Marta Valero amb un espectacle dedicat a la gran figura de les lletres catalanes, Caterina Albert anomenat MusiCàtnia. El dia 31, el grup Sabor de Gràcia omplirà la plaça Catalunya de Campllong de salsa, rumba i música d’arrel llatina. El dijous 1 de setembre rebrem al grup Balkan Paradise Orquestra que ens presentaran un espectacle molt potent i magnètic. El divendres, Obeses oferirà l’últim concert amb el Cor d’Obeses d’aquest estiu. I finalment, tancarà el Musicant 2022, el concert de Marina Rosell acompanyada de Xavi Lloses al piano presentant el seu nou disc “300 crits”.

Tal com apunta el director del festival, Albert Bosch, “el Musicant d’enguany serà per fi sense restriccions i volem que tothom que vingui gaudeixi del festival al cent per cent”. Les entrades dels concerts tenen un preu de 12€ si s’adquireix l’entrada anticipada i de 15€ si es compra a taquilla. També s’ofereix un pack especial per poder anar a veure els 5 concerts per 50€.

L’alcalde de Campllong, Lluís Freixas, assegura que “tot l’equip de l’Ajuntament ens esforcem any rere any per convertir el nostre municipi en un referent en els festivals de petit format de Catalunya”.

Concerts

Dimarts, 30 d’agost: Musicàtnia, a Caterina Albert a càrrec de l’Orquestra de Cambra Terrassa 48 i la soprano Marta Velero. Els lligams de Caterina Albert (Víctor Català) amb compositors modernistes i noucentistes catalans com Garreta, Bou o Burgunyó. Artistes que van musicar texts de l’escriptora empordanesa i d’altres autors actuals com Albert Guinovart que es deixen captivar pel seu món. Un repàs musical a una època esplendorosa de la cultura catalana presentat en format d’actriu recitant, soprano i orquestra de corda. Amb la direcció de Quim Termens i recitat per Rosa Cadafalch

Dimecres, 31 d’agost: Sabor de Gràcia, rumba catalana. Sabor de Gràcia neix el 1994 de la mà d’un gitano del barri barcelonès de Gràcia, Antonio Carbonell “Sicus”. Amb 25 anys de trajectòria artística i experiència en els escenaris són els hereus de la Rumba Catalana de Peret. Durant la seva carrera musical, han realitzat gires de concerts per Amèrica i Europa. Col·laborant amb artistes de primer nivell com Gipsy Kings, Estrella Morente, Gilberto Santa Rosa… La seva música viatja entre la salsa, la rumba i la música d’arrel llatina i omple d’alegria i ritme totes les festes.

Dijous, 1 de setembre: Balkan Paradise Orquestra BP Tour. Les integrants de Balkan Paradise Orchestra presenten el seu nou espectacle basat en la fórmula BPΩ com a essència de la banda. Una essència en estat pur basada en el magnetisme B, que fa que el públic quedi impactat i no pugui parar de ballar; en la potència P de les seves coreografies i del so dels seus instruments; i també en la resistència Ω física que tenen elles per donar-ho tot i transmetre la seva música.

Divendres, 2 de setembre: Obeses + Cor d’Obeses Amb l’Ai al cor. La veu com a pilar fonamental de la música d’Obeses. El seu cor mixt de 12 veus aporta una capa més d’èpica i transcendència al repertori de la banda, sempre ben elaborat, en la que és la presentació en viu del seu sisè disc que dona nom al seu espectacle. Una oportunitat excel·lent per tots aquells melòmans que gaudeixen del diàleg profitós entre la música moderna i l’herència de la música clàssica.

Dissabte, 3 de setembre: 300 crits Marina Rossell. Amb aquest nou disc, la Marina Rossell assenyala amb cançons els crits nascuts de totes les emocions humanes: crits de goig, de desesperança, crits interminables que a vegades travessen la natura. Des de la França de la resistència, amb temes com “Sota el cel de París”, fins als nostres dies amb peces recents com “Morir d’un llamp “o “Guardo el dubte”. Cançons que neixen de la necessitat de sobreviure en temps maleïts.